پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
سرخط خبرها

ادامه کشتار مردم مظلوم فلسطین | آمار شهدای فلسطینی به ۱۲۰۰ نفر رسید (۲۰ مهرماه ۱۴۰۲) + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۸۳۹۰
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
ادامه کشتار مردم مظلوم فلسطین | آمار شهدای فلسطینی به ۱۲۰۰ نفر رسید (۲۰ مهرماه ۱۴۰۲) + فیلم
وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه بامداد پنجشنبه تأیید کرد که تنها در یک ساعت، در حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ۵۱ فلسطینی شهید شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از رسانه‌های فلسطینی، در این حملات وحشیانه همچنین ۲۸۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این کشتار شدید مردم فلسطین در حمله صهیونیست‌ها به مناطقی همچون صبرا، الزیتون، النفق و تل الهواء رخ داده است.

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار خود از شهدای حملات چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف فلسطین، اعلام کرد که تاکنون یکهزار و ۱۲۸ نفر شهید و ۵۳۳۹ فلسطینی نیز مجروح شدند.

براساس این گزارش، از این تعداد، یکهزار و ۱۰۰ شهید و حدود ۵ هزار و ۳۳۹ تن در نوار غزه زخمی شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که از مجموع شهدا و مجروحان فلسطینی، ۲۸ تن در کرانه باختری شهید و ۱۵۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در ۵ روز گذشته که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی از روز شنبه تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی را ویران کردند.

در این مدت، همچنین نظامیان غاصب صهیونیست که مدعی هستند تنها مراکز نظامی را هدف قرار می‌دهند، ۱۰ مرکز بهداشتی و ۴۸ مدرسه را در غزه با خاک یکسان کردند.

از سوی دیگر، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به مردم بی دفاع و مظلوم غزه از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های فسفری استفاده کردند.

علاوه بر خسارت‌های مالی، شرایط انسانی غزه به شدت بحرانی است به گونه‌ای که ظرفیت بیمارستان‌های غزه در نتیجه این حملات پر شده است و دارو‌ها و تجهیزات پزشکی رو به اتمام است.

از سوی دیگر، منابع بیمارستانی از ترافیک اجساد شهدا و مجروحان در جلو مراکز درمانی غزه خبر میدهند.

آمار شهدای فلسطینی به ۱۲۰۰ نفر رسید

در همین خصوص تسنیم نوشت: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: از آغاز نبرد طوفان الاقصی، تاکنون ۱۲۰۰ فلسطینی در حملات بی‌وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه شهید و ۵۶۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مجروح شدند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل: آمار آوارگان در نوار غزه به بیش از ۳۳۸ هزار نفر رسیده است.

ششمین روزعملیات «طوفان الاقصی»  | غرب شریک جنایات رژیم صهیونیستی

ایرنا نیز نوشت: عملیات "طوفان الاقصی" در حالی وارد ششمین روز خود شده که رژیم صهیونیستی به دلیل استیصال در رویارویی با مقاومت فلسطین اقدامات جنایتکارانه خود در هدف قرار دادن خانه‌های مسکونی، مراکز درمانی و زیربنایی غزه را شدت بسیار داده است، جنایاتی که با کمک‌های غرب و به ویژه آمریکا و آلمان وارد مرحله جدیدی شده است.

عبه گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی در حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی و بمباران‌های هدفمند به یکهزار و ۱۲۸ فلسطینی و تعداد مجروحان نیز به حدود ۵ هزار و ۴۸۹ نفر رسیده است که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند.

منابع صهیونیستی نیز شمار تلفات اسراییلی‌ها در عملیات طوفان الاقصی را تا این ساعت یکهزار و ۲۰۰ اسرائیلی اعلام کرده اند.

در حالی که منابع رسمی فلسطینی شمار صهیونیست‌های اسیر شده را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرده اند، اما منابع غیر رسمی آمار اسرای صهیونیست را نزدیک به یک هزار نفر می‌دانند (حدود ۸۰۰ نفر مفقود از سوی صهیونیست‌ها اعلام شده است).

تا این ساعت از سوی منابع صهیونیستی اسارت حتی یک رزمنده فلسطینی نیز اعلام نشده است که این مساله با توجه به عملیات منسجم و دقیق رزمندگان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و حمله آن‌ها به ۱۱ شهرک و انهدام تاسیسات زیربنایی و پایگاه‌های صهیونیستی در این شهرک‌ها و اطراف آن نشان از موفقیت چشمگیر فلسطینی‌ها دارد. 

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) از افزایش آوارگان فلسطینی به ۳۳۸ هزار نفر خبر داد.

"استفان دوجاریک" سخنگوی سازمان ملل هم اعلام کرده که بیش از هزار واحد مسکونی در غزه ویران شده و حدود ۵۶۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده و غیرقابل سکونت شده است. همچنین ۱۲ هزار ۶۳۰ ساختمان دیگر هم آسیب کمتری دیده اند.

وی تصریح کرده که تمام ۱۳ بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی در غزه به دلیل کمبود عرضه و سهمیه بندی سوخت، به صورت محدود فعال هستند. بیمارستان بیت حانون نیز به دلیل آسیب به اطراف آن غیرقابل دسترسی است.

سخنگوی سرایا القدس: درگیری احتمالا به زودی به داخل فلسطین اشغالی کشیده شود

سخنگوی سرایا القدس تاکید کرد، آتش درگیری در عملیات «طوفان الاقصی» در حال گسترش است و آنچه در جنوب لبنان رخ داد، تنها نمونه کوچکی از آن چیزی است که در انتظار دشمن اسرائیلی خواهد بود.

ایسنا نوشت: ابوحمزه، سخنگوی سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بامداد امروز (پنجشنبه) در پیامی صوتی تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی ممکن است به زودی به داخل فلسطین اشغالی کشیده شود. این نبرد دیگر محدود به نوار غزه نیست.

سایت المیادین نوشت، ابو حمزه درباره آخرین تحولات عملیات طوفان الاقصی گفت، احتمالا به زودی این درگیری به نقاط دیگری گسترش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: آتش جنگ در حال گسترش است و آنچه در جنوب لبنان رخ داد، تنها نمونه‌ای کوچک از آن چیزی است که در انتظار دشمن صهیونیستی خواهد بود.

ابو حمزه به همگان اطمینان داد که پیروزی بسیار نزدیک است.

سخنگوی سرایا القدس، گردان‌های جنین، عرین الاسود و همه فلسطینیان در کرانه باختری را به رویارویی با اشغالگران فراخواند.

وی در اظهاراتی تهدید آمیز خطاب به دشمن صهیونیستی گفت: ما خود را در خارج از فلسطین برای رویارویی با شما آماده کرده‌ایم. همانطور که در فلسطین آماده کرده بودیم. آنچه در اطراف غزه رخ داد را به زودی در مناطق دیگر خواهید دید.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->